Visuele identiteit
3D & motion design
Digitale & social content
Met de slimme bespaar- en budgetapp van Dyme start je met een paar clicks de onderhandeling voor een beter energiecontract, word je zombie abonnement stopgezet en krijg je een overzicht in jouw uitgavenpatroon. Zo hou jij meer tijd en geld over voor dingen waar je wél blij van wordt.
Dyme valt op met haar innovatieve app en scherpe campagnes, maar mistte nog de samenhang en eigenheid in de visuele identiteit. Daarnaast was er de behoefte om intern eenvoudig nieuwe content te kunnen ontwikkelen.
Na het analyseren van de huidige merkelementen. Zijn er verschillende aanscherpingen voorgesteld en doorgevoerd. Zo is er onder andere een duidelijke hiërarchie aangebracht in de kleuren en is de stijl verrijkt met een 'brand character'; de Dyme - een veelzijdige muntje dat kan dienen als vorm, fotomasker; statisch of bewegend; recht van voren of vanuit een ander perspectief.
Dyme neemt financieel gedoe weg waar jij liever niet aan denkt. Dit gevoel van ontzorgen is vertaald naar een beeldconstruct waarbij emojis - die het onderwerp symboliseren - letterlijk naar de achtergrond verdwijnen. Eindeloze combinaties zijn mogelijk om zo variatie en ondersteuning aan een boodschap te geven.
De nieuwe stijl vond direct toepassing in de social media rubrieken die we evenals ontwikkelden. Deze actuele, luchtige en vaak educatieve formats zijn zo uitgedacht dat Dyme zelf nieuwe variaties kan uitdenken en aan de hand van de ontwikkelde styleguide ook zelf kan uitwerken.
"OOKO heeft ons geholpen om onze huisstijl meer diepgang te geven en met speelse uitingen voor onze socials. Super blij met het resultaat en de samenwerking! Ze denken goed mee, maken het proces zeer laagdrempelig en - niet onbelangrijk - leveren kwaliteit."
— David Schogt,
Co-founder en Chief Brand Officer